ACTIVITAT 1: ENQUESTA ALS ESCALENCS DE SOCA-REL

1.Què aprendrem amb aquesta activitat?
Amb aquesta activitat aprendrem a treballar i dissenyar un model d’enquesta, una tipologia de text molt útil per a obtenir un punt de vista global d’una població envers qualsevol assumpte, en aquest cas el canvi de la tranquil·la vila de l’Escala causat per l’arribada de milers de turistes a l’estiu.
També coneixerem l’opinió dels ancians d’aquest municipi envers aquest tema i aprendrem a reflectir i explicar els resultats als companys de forma entenedora, clara, visual, atractiva i gràfica.
2.A qui va dirigida?
L’activitat va dirigida als alumnes de Cicle superior.
3.Desenvolupament de l’activitat
Aquesta activitat està pensada per treballar en parella. En primer lloc, els alumnes han de pensar en un seguit de preguntes, com a mínim cinc, que hauran de formular als escalencs més antics el dia que es farà la visita a la vila. Abans de fer aquest pas, l’enquesta ha de ser vista i aprovada pel mestre ja que han de ser qüestions que promoguin la reflexió i l’opinió d’aquesta gent envers el tema del canvi que ha patit el municipi a causa del gran impacte del turisme. En segon lloc, els alumnes, a partir dels resultats obtinguts en l’enquesta hauran de presentar per escrit en diagrama de barres o gràfic circular les dades obtingudes en percentatges, és a dir, un gràfic per pregunta. Tot seguit, hauran de fer una presentació PowerPoint explicant l’experiència viscuda als alumnes i les conclusions que han tret a partir del qüestionari, en cada diapositiva hi ha de figurar la pregunta formulada acompanyada dels resultats exposats gràficament.
Recordem que l’enquesta, a part de les preguntes i les possibles respostes, ha de tenir un part identificativa de la persona entrevistada com ara edat, número d’anys que porta a l’Escala vivint, sexe, ofici i altres aspectes que considerin rellevants per al tema triat.
Per veure un model d'enquesta, cliqueu el següent enllaç: Model d'enquesta
4.Objectius
-Ser capaç de formular preguntes que fomentin la reflexió i l’opinió crítica dels vilatans/es.
-Fomentar la cohesió social i la convivència amb altres persones.
-Treballar les habilitats de síntesi i capacitat matemàtica a l’hora de mostrar els resultats.
-Fomentar el treball en grup i l’aprenentatge en comunitat.
-Treballar la competència comunicativa.
-Gaudir mentre s’aprèn.
5.Valoració
Les enquestes amb els resultats seran visionades a l’aula per tal que cada grup avaluï de forma crítica la tasca realitzada pels companys i la seva pròpia:
Es valoraran els següents aspectes:
-L’originalitat i adequació de les preguntes.
-El número d’enquestes omplertes aconseguides.
-La capacitat d’explicar oralment els fets i els resultats.
-Les conclusions extretes a partir de les dades obtingudes.
 

3 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Trobem que aquesta activitat està molt ben plantejada. Un tipus d'enquesta sempre és útil per a trobar informacions que donen les altres persones del mateix poble. Redacteu pas per pas com es desenvoluparà l'activitat i això ha fet que la poguessim entendre força bé.

    Felicitats per la feina!

    ResponElimina
  3. Hola blog de l'Escala!
    Dir-vos que aquesta activitat és molt interessat, ja que posen en pràctica la comunicació verbal amb els habitants de l'Escala per aconseguir informació de primera mà. Aspecte que fa d'aquesta activitat molt dinàmica, experimental i divertida alhora. És una activitat molt completa, ja que posen en pràctica moltes formes d'aprenentatge, en aquest també es posa en pràctica la utilització de les TIC, per fer la posterior presentació de dades amb PowerPoint.
    una activitat molt ben pensada, si senyor!

    Ànims!!

    ResponElimina