1.Què aprendrem amb aquesta activitat?
Els alumnes no només experimentaran amb el reportatge fotogràfic, sinó que també gràcies a l’activitat observaran els canvis en la seva població i se n'adonaran del per què d'aquests canvis. Els alumnes sentiran que formen part del poble i se n'adonaran que és una responsabilitat que tenim tots els ciutadans.
2.A qui va dirigida?
L’activitat va
dirigida als alumnes de Cicle superior.
3.Desenvolupament de l’activitat
En primer lloc, dir
que l’activitat està pensada per realitzar-la en grups de 4 o 5 infants. El primer que hauran de fer els alumnes és
anar a l'aula d'inforàtica i buscar informació i imatges de l’Escala a l'ordinador, el seu passat,
els costums dels ciutadans i el seu creixement.
En aquesta
activitat els alumnes hauran d'anar pels carrers i places del seu poble fent fotografies a les escultures, edificis,
parcs, jardins, a les parts que són més antigues i que encara es conserven. Les
realitzaran a totes les zones amb el fi de poder extreure una comparació amb
les imatges i la informació que hauran recollit per internet. Un cop informats
de com era abans i dels canvis sortiran a fer la fotografia. Dos membres del
grup estaran fent les fotografies i la resta anotant el perquè l'han
realitzada, el canvi que té i si creuen que és positiu o negatiu.
Els grups hauran de
preparar una exposició, a partir de les imatges obtingudes, en morals en els quals es pugui observar els
canvis tant positius com negatius de les construccions del seu municipi, un cop compartides les opinions dels diferents
membres del grup.
4.Objectius
-Fomentar el
sentiment i el respecte envers el nostre
entorn.
-Fer que els
infants raonin per ells mateixos i valorin l’opinió dels companys.
-Aprendre les parts importants i
característiques de les diferents zones que els envolten.
-Gaudir de l’activitat
durant la realització.
5.Valoració
Es valoraran els
següents aspectes:
-L’originalitat i
les fotografies del moral.
-Els coneixements
que exposen davant dels companys.
-El raonament que
donen a l'observar els canvis a les imatges.
-El bon treball en
grup.
Aquesta activitat ens agrada ja que pot ser molt divertida pels nens. El que potser si que fariem un apunt és sobre l'inici de la recerca. Creiem que s'haurien de donar unes pautes, si més no, un full amb preguntes o unes webs a consultar, com ja sabeu la quantitat d'informació que hi ha a internet és molt extensa i es podrien passar hores per trobar-ne una d'adequada i entenedora per la seva edat.
ResponEliminaTant aquesta com l'activitat 1 presenten uns ítems molt clars que fan entendre bé l'activitat i el que es busca amb la seva realització
Aquesta activitat és molt constructiva i dinàmica,ja que poden treballar en equip i potenciar la cooperació. És interessant el fet de relacionar la informació trobada per internet i després sortir al carrer a fer fotografies i prendre notes d'aquells canvis més notables. això també potenciarà que siguin uns bons observadors, així com també tenir una opinió crítica dels canvis observats.
ResponEliminaÀnims!!
Bones bloc de l'Escala!!
ResponEliminaDir-vos que ens han agradat les activitats que heu plantejat! Trobem interessant el fet de sortir al poble i conèixer les informacions de primera mà, d'aquesta manera fa que els nens s’ho passin bé mentre aprenen.
Us animem a continuar així!
Fins aviat!!