ACTIVITAT 2: RECERCA FOTOGRÀFICA


1.Què aprendrem amb aquesta activitat?

Els alumnes no només experimentaran amb el reportatge fotogràfic, sinó que també gràcies  a l’activitat observaran els canvis en la seva població i se n'adonaran del per què d'aquests canvis. Els alumnes sentiran que formen part del poble i se n'adonaran que és una responsabilitat que tenim tots els ciutadans.


2.A qui va dirigida?
 
L’activitat va dirigida als alumnes de Cicle superior.

3.Desenvolupament de l’activitat
 
En primer lloc, dir que l’activitat està pensada per realitzar-la en grups de 4 o 5 infants. El primer que hauran de fer els alumnes  és anar a l'aula d'inforàtica i buscar informació i imatges de l’Escala a l'ordinador, el seu passat,  els costums dels ciutadans i el seu creixement.
En aquesta activitat els alumnes  hauran d'anar pels carrers i places del seu poble fent fotografies a les escultures, edificis, parcs, jardins, a les parts que són més antigues i que encara es conserven. Les realitzaran a totes les zones amb el fi de poder extreure una comparació amb les imatges i la informació que hauran recollit per internet. Un cop informats de com era abans i dels canvis sortiran a fer la fotografia. Dos membres del grup estaran fent les fotografies i la resta anotant el perquè l'han realitzada, el canvi que té i si creuen que és positiu o negatiu.
Els grups hauran de preparar una exposició, a partir de les imatges obtingudes, en morals en els quals es pugui observar els canvis tant positius com negatius de les construccions del seu municipi, un cop compartides les opinions dels diferents membres del grup.

4.Objectius
 
-Fomentar el sentiment  i el respecte envers el nostre entorn.
-Fer que els infants raonin per ells mateixos i valorin l’opinió dels companys.
-Aprendre les parts importants i característiques de les diferents zones que els envolten.
-Gaudir de l’activitat durant la realització.
5.Valoració
 
Es valoraran els següents aspectes:
 
-L’originalitat i les fotografies del moral.
-Els coneixements que exposen davant dels companys.
-El raonament que donen a l'observar els canvis a les imatges.
-El bon treball en grup.

3 comentaris:

  1. Aquesta activitat ens agrada ja que pot ser molt divertida pels nens. El que potser si que fariem un apunt és sobre l'inici de la recerca. Creiem que s'haurien de donar unes pautes, si més no, un full amb preguntes o unes webs a consultar, com ja sabeu la quantitat d'informació que hi ha a internet és molt extensa i es podrien passar hores per trobar-ne una d'adequada i entenedora per la seva edat.

    Tant aquesta com l'activitat 1 presenten uns ítems molt clars que fan entendre bé l'activitat i el que es busca amb la seva realització

    ResponElimina
  2. Aquesta activitat és molt constructiva i dinàmica,ja que poden treballar en equip i potenciar la cooperació. És interessant el fet de relacionar la informació trobada per internet i després sortir al carrer a fer fotografies i prendre notes d'aquells canvis més notables. això també potenciarà que siguin uns bons observadors, així com també tenir una opinió crítica dels canvis observats.

    Ànims!!

    ResponElimina
  3. Bones bloc de l'Escala!!

    Dir-vos que ens han agradat les activitats que heu plantejat! Trobem interessant el fet de sortir al poble i conèixer les informacions de primera mà, d'aquesta manera fa que els nens s’ho passin bé mentre aprenen.

    Us animem a continuar així!

    Fins aviat!!

    ResponElimina